Öppna sidan som en PDF
Gå till PDF-rapporter Printa
ÅRSBERÄTTELSE 2014

Information om tjänsten

Finnvera publicerar sin årsberättelse på webben. Årsberättelsen publiceras som en översikt på svenska, och mera omfattande på engelska och finska. I de engelskspråkiga och finskspråkiga versionerna rapporterar Finnvera om sin verksamhet, sitt bokslut enligt den internationella rapporteringsstandarden International Financial Reporting Standards (IFRS) och om sitt samhällsansvar. I sin rapportering fokuserar Finnvera på frågor som är avgörande för bolagets verksamhet och dess intressegrupper, och den uppfyller de riktlinjer som ges för rapportering för företag som är statligt ägda.

Publikationen innehåller flera användarvänliga verktyg, inklusive möjligheten att bygga och skriva ut en PDF-rapport som består av endast utvalda sidor. Finnvera publicerar sin årsberättelse varje mars på finska, engelska och gör även en översikt på svenska. Vi publicerar också en tryckt sammanfattning av årsredovisningen på finska och engelska, som går att beställas via verktygen till vänster.

Vi hoppas att ni ger oss feedback och förslag på vår årsberättelse så att vi ytterligare kan förbättra den i framtiden. Feedback kan ges via verktygen.

Tipsa om sidan

Ditt namn